Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Hogyan támogatja a szíved egészségét a rendszeres C-vitamin bevitel?

Hogyan támogatja a szíved egészségét a rendszeres C-vitamin bevitel? Kiadtak egy új tanulmányt a kaliforniai Dr. Rath Kutatóintézet tudósai, amelyben azt vizsgálták, hogy a C-vitamin folyamatos, napi fogyasztása képes csak megvédeni a szívünket a betegségekkel szemben, amennyiben csak szabálytalanul fogyasztjuk, akkor nem képes a védelemre. A nemzetközi szív- és érrendszeri kutatás során közzétett tanulmány tovább erősíti, hogy mindennapos C-vitamin bevitelre van szüksége az emberi szervezetnek.
Ez a mikrotápanyag rendkívül fontos a vérkép optimális összetételének és a kardiovaszkuláris egészségnek a biztosításában és az érfalak épségének a megőrzésében.

Nem tudjuk előállítani a szükséges C-vitamint...

Egy géntechnológiával módosított egérmodellt alkalmaztak a kutatók ennek a vizsgálatára. Az ember és az egér anyagcseréje két fontos dologban is hasonlít. Az egyik az, hogy az egér sem képes belsőleg C-vitamint előállítani, ugyanakkor megjeleníti a lipoprotein(a)-t. 

A lipoprotein(a) a lipoproteinek családjába tartozó fehérje, mely a LDL- koleszterinhez hasonlít. “A rossz koleszterin” az alacsony sűrűségű lipoprotein (LDL) koleszterin magas szintén kívül a lipoprotein(a) szintjének emelkedése kockázati tényezőnek számít a fokozott érrendszeri lerakódás szempontjából. Különösen alkalmassá teszik az érszűkület és az emberi anyagcsere egyéb szempontjainak a tanulmányozására az egérmodellt.

A kutatás igazolta a C-vitamin fontosságát

Két különféle kísérleti körülményt hasonlítottak össze a kutatók.  Az egyik esetben szakaszosan kivonták az egerek étrendjéből a C-vitamint.  A másik esetben pedig folyamatosan, napi szinten mindig ugyanannyi C-vitamint kaptak az egerek, ami 20 hétig tartott.
Az eredményeken az látszott, hogy a folyamatosan C-vitaminnal táplált csoporthoz képest azok az egerek, akik időszakos C-vitamin-hiányban szenvedtek, egészségtelen lipid profilúak. Az ő vérükben például sokkal alacsonyabb volt a magas sűrűségű lipoprotein (HDL) koleszterin, ami más néven a “jó koleszterin”. Náluk ezen túlmenően az LDL és a HDL aránya magasabb volt, mint azoknál az egereknél, akik egyfolytában kapták a C-vitamint.

A kutatók azt is megfigyelték, hogy azokban az egerekben, amik csak időszakosan kaptak C-vitamint, több lerakódás, más néven plakk képződött a szív artériáiban. A C-vitamin hiányának minden egyes periódusa után lipoprotein(a) halmozódott fel az érrendszeri plakkokban. Ezek a lerakódások a C-vitamin megvonásának kezdeti szakaszaiban visszafordíthatóak voltak a C-vitamin újbóli adagolásával.

Összehasonlításképpen, a folyamatosan C-vitaminnal táplált egerek kevesebb és alacsonyabb szintű károsodást mutattak az érrendszerük falán és csak nagyon ritkán volt náluk kimutatható a lipoprotein(a) lerakódás.

De miért is fontos számunkra a C-vitamin?

Ezek az eredmények nagyon fontos pozitív hatással járnak a szív- és érrendszer egészségét illetően. A C-vitamin egy vízben oldódó, nélkülözhetetlen antioxidáns, a kollagén szintézisének nélkülözhetetlen eleme, ám köztudottan nem raktározódik a szervezetben. A napi bevitelét az étrenddel kell folyamatosan biztosítanunk a hiány elkerülésének érdekében, mert annak rendkívül komoly következményei lehetnek.
Az időszakos C-vitamin hiány sajnos sokszor előfordul. Oka lehet az étrend szezonális változása, a különböző betegségek, a stressz vagy a nem megfelelő és hiányos étrend is.

Kijelenthetjük, hogy a Dr. Rath Kutatóintézet által közzétett tanulmány rendkívül fontos, mert rámutat a C-vitamin hiányának hosszú távú következményeire. A tanulmány azt is megmutatja, hogy egy hosszabb hiányos időszak után a megfelelő C-vitamin mennyiségek mellett is előfordulhat az, hogy a mikrotápanyagok hiánya miatt fellépő szív- és érrendszerben kialakult elváltozásokat nem lehet teljesen megjavítani.

Összefoglalva tehát ez a tanulmány további bizonyítékokat szolgáltat arra, hogy a C-vitamin hiánya nagyrészt hozzájárulhat a különböző szív- és érrendszeri betegségek kialakulásához. Ha számodra is fontos a szíved egészsége, akkor fogyassz rendszeresen megfelelő mennyiségű C-vitamint. Napi 2000-4000 mg napközben elosztva ideális mennyiség lehet, de ebbe beletartozik a nap folyamán elfogyasztott zöldség és gyümölcs is, így a pótolandó mennyiség kevesebb is lehet, az étkezéstől függően. A hivatalos szervek mind a mai napig nem állapítottak meg semmilyen egészségügyi problémát a 2000 mg C-vitamin tartós fogyasztásával kapcsolatban, tehát biztonsággal szedhetjük ezt a napi mennyiséget.

 

Gondoskodj Te is a saját és szeretteid C-vitamin szükségletéről!

Kattints ide és válassz a kiváló minőségű, díjazott C-vitamin készítményeink közül!

 

Forrás: www.dr-rath-foundation.org 

Tartalomhoz tartozó címkék: c-vitamin

Keresés